Arežina sudskom odlukom vraćen na mesto direktora RTV

Arežina sudskom odlukom vraćen na mesto direktora RTV

Osnovni sud u Novom Sadu poništio je odluku Upravnog odbora Radio-televizije Vojvodine o smeni direktora programa Slobodana Arežine i naložio pokrajinskom javnom servisu da Arežinu vrati na funkciju s koje je smenjen 4. maja prošle godine.

Nepravosnažnom presudom koju je 25. aprila donela sudija Gordana Glavaški – a u koju je uvid imao portal Cenzolovka – poništava se aneks ugovora o radu kojim je Slobodan Arežina nakon smene premešten na novo radno mesto u okviru pokrajinskog javnog servisa

Sud je stanovišta da odluka Upravnog odbora o razrešenju direktora programa "sadrži niz nedostataka formalne prirode koji je čini nezakonitim".

Arežina je prošle godine tužio RTV, smatrajući upravo da je odluka o njegovom smeni nezakonita. Kao razloge za njegovu smenu Upravni odbor je Arežini stavio na dušu zanemarivanje obaveze donošenja Plana proizvodnje i emitovanja programa, te pad gledanosti.

Sudija Glavaški je u svojoj presudi, međutim, navela da opštim aktima RTV, važećim u vreme dok je Arežina bio na funkciji, "nije bilo decidirano regulisano da je sačinjenje Plana proizvodnje i emitovanja, bila obaveza direktora programa".

Na ovu presudu dozvoljena je žalba u roku od 15 dana.

Nakon objave ove vesti, pristiglo nam je i saopštenje iz pokreta "Podrži RTV", koje vam prenosimo u celini:

- Odluka Osnovnog suda u Novom Sadu da u prvostepenom postupku poništi odluku Upravnog odbora o smeni direktora programa Slobodana Arežine i naloži RTV-u da ga vrati na funkciju, potvrda je da su prošlogodišnje smene na RTV-u bile protivzakonite, a obrazloženja koja je rukovodstvo davalo zasnovana na nesitinama – kaže se u saopštenju i dodaje:

S obzirom na to da je ta odluka rezultirala smenom čitavog uredničkog tima, drastičnim urušavanjem programa i padom gledanosti, očekujemo da se ponište i ostale odluke koje je v.d. rukovodstvo donelo, a da odgovorni za štetu učinjenu javnom servisu snose i krivičnu odgovornost.

Ova presuda je očekivana, zasnovana je na pravdi i pravu, pa očekujemo da će postati i pravosnažna, odnosno da vlast neće uspeti da je pritiskom na pravosuđe izmeni na višoj sudskoj instanci.

Posle ovakve sudske odluke, nedopustivo je da članovi Upravnog odbora provedu i jedan dan više na svojim pozicijama, pa  još jednom zahtevamo da bez odlaganja podnesu neopozive ostavke, jer je potvrđeno da su radili protiv zakona, interesa javnog servisa i građana koji su ga osnovali, koji ga plaćaju i kontrolišu.

Ukoliko to ne učine sami, Pokret "Podrži RTV" zahteva od Regulatornog tela za elektronske medije da ih smeni i tako spreči dalje urušavanje našeg javnog servisa. U suprotnom će i sami postati saučesnici u nezakonitim radnjama koje se u toj kući sprovode već godinu dana.

Iako je ova sudska odluka velika pobeda u borbi koju "Podrži RTV" već godinu dana vodi za javni servis, od borbe ne odustajemo, jer svi odgovorni za učinjenu štetu moraju da snose moralnu i krivičnu odgovornost – kaže se na kraju saopštenja pokreta "Podrži RTV".

Oceni vest:
1
1

* Sva polja su obavezna

Pošalji fotografiju uz komentar (do 2MB)

Ovaj članak još uvek nije komentarisan