Medijska udruženja: Smene na RTV-u nalik na one u vreme Miloševića

Medijska udruženja: Smene na RTV-u nalik na one u vreme Miloševića

Novinarska i medijska udruženja najoštrije su osudila nove smene na Radio-televiziji Vojvodine i ističu da su one posledica političkog pritiska i instrumentalizacije ovog javnog servisa od strane vlasti.

- Posle smene programskog direktora Slobodana Arežine i ostavke, očigledno pod političkim pritiskom, generalnog direktora Srđana Mihajlovića – juče popodne je smenjeno i sedam urednika informativnog programa RTV-a, a konstantovana je i ostavka glavne i odgovorne urednice Prvog programa Televizije Novi Sad Marjane Jović. Očekuje se da će danas i narednih dana biti nastavljeno sa "čišćenjem" ove kuće od "nepodobnih" urednika i novinara, a smene se sprovode potpuno neprimereno, telefonskim pozivima i usmenim nalozima, navodi se u saopštenju koje potpisuju NDNV, NUNS, ANEM, Local Press i AOM.

U saopštenju se ističe da događaji na RTV-u u potpunosti podsećaju na početak devedesetih i tzv. jogurt-revoluciju, kada je sa tadašnje Radio-televizije Novi Sad otpušteno, na prinudni odmor poslano ili marginalizovano nekoliko stotina najuglednijih urednika i novinara koji nisu želeli da se stave u službu Miloševićevog režima.

Ovim smenama dovodi se u pitanje dalje funkcionisanje RTV-a, a potpisnici saopštenja najavljuju da će preduzeti akcije u znak protesta protiv ovih skandaloznih događanja, te da će o tome pravovremeno obavestiti javnost.

Zaposleni RTV-a: Zašto smo smenjeni preko noći?

Zaposleni Radio-televizije Vojvodine upozoravaju javnost da je opstanak javnog servisa Vojvodine doveden u pitanje i oštro protestuju zbog smene urednika i voditelja Informativnog programa. U saopštenju koje je potpisalo 77 radnika ovog medija navodi se da je sedmoro urednika "Dnevnika u 17h" i emisije "Razglednice" bez ikakvog rešenja, popodne samo obavešteno telefonom da narednog dana neće uređivati te emisije.

- Jutros je promenjen i gotovo ceo tim Jutarnjeg programa "Dobro jutro Vojvodino". Time je ozbiljno doveden u pitanje kvalitet dnevnog informativnog programa. Vrlo je indikativno to da je do smena došlo u istom danu kada je Upravni odbor konstatovao ostavku glavne i odgovorne urednice Prvog programa televizije Marjane Jović, i to sat vremena pre početka sednice na kojoj je njena ostavka konstatovana, navode zaposleni u RTV-u. Oni zahtevaju javno objašnjenje zašto je došlo do takve nagle smene bez ikakvog obrazloženja i da li je po sredi političko upodobljavanje RTV-a.
 
Kalkan: Svako ko dođe bira svoj tim
 
V.d. glavne i odgovorne urednice Prvog programa RTV-a Nada Kalkan izjavila je da će ona birati novi tim saradnika.
 
- Svako ko dođe bira svoj tim. To su i oni radili. Ja sam bila glavna i odgovorna urednica kad su oni došli, 'a' nisam rekla. Dobila sam rešenje bez obrazloženja zašto me smenjuju, godinu dana i četiri meseca pre no što mi je istekao mandat. To je bila njihova odluka, želeli su svoj tim. Ne vidim zašto se sada diže tolika buka oko RTV-a, rekla je Kalkan za Insajder.net.
 
Ona je dodala da ima već ideje koji su to ljudi koji bi trebalo da rade centralne informativne emisije, Razglednice i Jutarnji program. - U svakom slučaju oni koji su radili, radiće i dalje. Da li će uređivati ili će raditi novinarski posao, ali niko neće biti skrajnut tako da im ništa neće biti dato da rade, rekla je Kalkan.
 
Podsetimo, Upravni odbor Radio-televizije Vojvodine juče je konstatovao ostavku glavne i odgovorne urednice Prvog programa televizije Marijane Jović. Podsećamo da je ranije Upravni odbor smenio direktora programa RTV-a Slobodana Arežinu, nakon čega je ostavku podneo generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović.
Oceni vest:
0
0

* Sva polja su obavezna

Pošalji fotografiju uz komentar (do 2MB)

Ovaj članak još uvek nije komentarisan